The 52nd Annual Grammy Awards

MUSIK: Först och främst, Lady Gaga - som vanligt - shit, vilken outfit! Framträdandet var ascoolt, som vanligt det med. Duetten med Elton John förstod jag däremot inte riktigt varför. Hon kanske ville visa den andra sidan av sin musiktalang. För om man tittar på henne som Stefani Joanne Angelina Germanotta, då vet man att hon kan sjunga och spela piano också. Hur sedan "Poker Face" inte vann Song of the Year hajar jag inte.


Det var kul att se Jennifer Lopez på scen igen, eftersom det var längesen. Men varför var hon inte lika het som vanligt? Hennes entréer brukade ta priset förut! Och att Taylor Swift sedan vann Country Album priset var ju bara löjligt. Hon vann den som en Pop artist, inte Country. Jag är inget Country fan direkt, men jag vet ju att det finns större artister än en fjortis som Swift. Besvikelser...


Beyonces uppträdande var magnifik, as always. Jag förväntade mig en annan låt, men "If I Were A Boy" i en rockig melodi samt i mix med ett cover på Alanis Morisette var också skönt (+ älskade hennes skor!). Däremot till Pink säger jag; sedan när blev du akrobat, haha? Visst är det coolt som satan, men blir uttjatande. Jag föredrar alltid sång med dans!


Best New Artist: WTF?! Keri Hilson skulle ju ha vunnit det priset *gaah*! Anyways, när B.E.P. kom upp på scen, HAHA kunde jag inte låta bli att skratta åt de där röda typ aliens. Underhållande var det, och ett bra uppträdande för övrigt!


När Kings of Leon vann Record of the Year blev jag riktigt glad i alla fall. Älskar ju "Use Somebody"! Sedan att det skulle bjudas på opera var ironiskt haha, för jag höll precis på att spola förbi tills jag såg Jamie Foxx vända sig om. Att se T-Pain så livlig tillsammans med Foxx var FÖR bra - trots att det inte blev så mycket sång. Och Slash, jo, han på scen blir alltid klockrent! (P.S. Kan du fatta att Chris O'Donnell fortfarande är så het!?)


Highlight
of the event var ju helt klart tribute till Michael Jackson. Det har gått mer än ett halvår, och jag kan fortfarande inte sluta gråta varje gång de gör sådana här tillägnelser till min kung. Det är så fantastiskt att höra hans musik framföras live trots att han inte lever längre. Tack Usher och Smokey Robinson! Sedan, när hans barn kom ut på scen... Alltså, herregud, jag blev så paff. De var så duktiga, stackare, må Gud vaka över dem. De är vårat minne av något gigantiskt!


Eftersom jag fortsatte böla in på Jon Bon Jovis framträdande hann jag inte njuta av "Livin' On A Prayer", men den gjordes nog lika bra grym, som alltid! Därefter Best Rap/Sung Collabaration gick till en väldigt skön låt, "Run This Town", så det var bra (trots att jag gärna hade sett my baby, Justin)!


Att se Ricky Martin på scen var inte heller helt fel *grr*! Han presenterade Female Pop Vocal Performance, som gick till Beyonce, med "Halo". Hon är alltid så vackert klädd och hon bjuder alltid på massa underhållning på scen, så HELT rätt!


Jag är väldigt imponerad att man bjöd på uppträdanden från så många genrer, och att Maxwell låg bakom R'n'B/Soul numret. Han är fantastiskt, men måste ändå säga att jag blev förvånad över att han blivit inne igen, didn't know that. Roberta Flack tillsammans med Maxwell var också coolt, för det var inte igår. Det är alltid kul att se/höra klassikerna igen!


Sista uppträdandet med Lil' Wayne och company var klockrent! Har varit trött på Eminem på länge, men det här var ju för fan bra. Äntligen en skön rap (till en bra beat) och inga fjanterier. Yo, wigga, are you back? Däremot sista priset, Album of the Year - alltså, Taylor Swift, du skojar? Sämsta avslutet på en helt okej gala, löjligt! (Vart var Kanye West?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0