Ta hand om dina ögon!

HÄLSA: Jag är tacksam för allt jag har i livet. Mest av allt älskar jag min underbara familj och min relativt bra hälsa! Tycker inte om att klaga när jag vet att det finns folk som har det värre än mig. En sak som dock varit en börda över för mer än hälften av min livstid, är mina ögon. De blir bara sämre och sämre med tiden, och faktumet är att det gör mig ledsen. Än en gång, jag vet att det finns folk som har det värre, men jag är både extremt närsynt samt har astigmatism (brytningsfel) och tunna hornhinnor. Att vakna på morgonen och kunna se är något jag drömmer om! Att slippa ta av sig sina linser när jag kommer hem sent på natten är något jag vill slippa! Att kunna tyda min mammas ansikte från bara några meters håll vore ett mirakel! För de flesta är dessa egenskaper jag beskriver självklarheter, därför är synen väldigt underrated. Detta trots att fler unga ser sämre, med tanke på sånt som TV och dator.

I vilket fall har min pappa sagt åt mig i flera år att vi ska operera mina ögon. Så fort jag fyllde 20 år bokade jag ett besök på S:t Eriks Ögonsjukhus, och jag var redo att lägga mig på operationsbordet. Tyvärr, ville inte läkarna operera mig än, och de rekommenderade mig att göra en linsoperation i stället med tanke på min kondition. Jag hade ju medvetet valt att gå till en icke privat klinik och läst på om vad en laseroperation skulle gå ut på. Mina medvetna val hade att göra med att jag ville slippa att ta stora risker med mina dyrbara ögon. Därför avvaktade jag på läkarnas ordination, och idag äntligen gick överläkaren med på att operera mig. Förhoppningsvis blir idag den sista gången jag behöver beställa linser igen. Om inte det vore för skolan skulle jag boka in en tid så fort som möjligt, men jag får vänta tills terminen är slut för jag lär gå på mycket smärtstillande efter D-dagen, haha - totally worth it! Återigen, jag är tacksam för allt jag har i livet, men nu har jag fått en till sak att uppskatta.

Dagens budord: Gud är god. <3 Tack taaack TACK!!!




Livet är underbart! :)


Kommentarer
Postat av: Michael Jackson | Minnesblogg

Sv: Tack! :D Det var så lite. :)

2010-02-15 @ 18:10:41
URL: http://mjackson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0