Nu har jag korsat Atlanten! :)

Hej där alla söta läsare! Nu är jag i USA för första gången i mitt liv. Bor för närvarande i en stad som heter Burlington, som ligger i Vermont. Ska plugga här på deras universitet denna termin. Kurserna har inte börjat än, men jag har träffat majoriteten av utbytesstudenterna. Jag och min kompis är dock de enda som bor utanför campus. Hela upplevelsen ska bli intressant, och än så länge känns allting spännande. Jag menar, bara faktumet att allting sker på engelska är en enorm utmaning, trots att jag anser mig själv som duktig på engelska. Det är i alla fall tur att jag trivs i denna mysiga stad, för att annars hade saknaden hem varit enorm. För övrigt påminner denna del av USA om Sverige, vädermässigt i anyways. Folket här är dock trevligare än hemma, vilket bevisar att man kan varit varm som person trots att vädret är kallt. Tänk på det människor! ;)

Här går jag i skolan! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0