Valet 2010 - vad ska man rösta på? :S

POLITIK: Shit, vad det här ämnet bara får mig att gäspa! Varje gång jag försöker engagera mig, och läsa något om partierna kopplar min hjärna bort det. Sist det var val hade jag inte hunnit fylla 18, därför slapp jag bry mig. När det var EU-val dock, gjorde jag det lätt för mig och tog ett parti som jag tyckte borde få en större roll inom EU - Piratpartiet. Men de tycker jag inte direkt ska få regera Sverige (tror jag i alla fall). Jag är rätt missnöjd med förändringar som har skett, efter flera år med stabila Socialdemokraterna. Samtidigt ryker det röd-gröna blocket av en massa stinkande über-liberala feministiska greenpeace-lovers (typ). Alltså, vad ska jag rösta på? Vad är viktigt för mig egentligen? Jag testade Valkompassen, men den verkar ha några skruvar lösa. Det känns så trist, eftersom jag vill rösta, för att det känns som en medborgerlig rättighet jag borde utnyttja. Samtidigt känns det lite ångestframkallande när "politicians is sounding like strippers to me". Hur blir jag insatt på ett icke-utmattande vis?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0