Choklad- och jordgubbstårta med mandelgrädde :)

SMÅTT&GOTT: När vädret börjar ljusna till får jag jätte lust att baka jordgubbstårtor. Vanligtvis brukar jag baka tårtbottnen själv också, men idag var jag lite lat. Titta här vad jag har gjort - lätt som en plätt! ;)

Du behöver:
ca. 340 g chokladtårtbotten
1 l jordgubbar
3 dl vispgrädde
200 g mandelmassa

rivet citronskal

Gör såhär:
Rensa och skölj jordgubbarna, samt dela sedan. Riv mandelmassan och vispa grädden löst tillsammans. Varva chokladbottnar, mandelgrädde och gubbar. Garnera med skalet!



I likey!


Kommentarer
Postat av: z a n n y h ♥

sv: okej! ;)



Den där tårtan såg god ut!

2010-05-30 @ 15:04:46
URL: http://zannyh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0