Spinnin' in my mind - nr. 6 :)

MUSIK: Såhär är det, Rihanna har ingen jätte bra röst, men hennes musikproducenter works wonders för henne (och så är hon snygg också!). Har lyssnat lite på hennes senaste skiva, "Rated R", och det var en låt som imponerade mig som fan. Jag var tvungen att ta reda på vem det var som låg bakom den. Det var ingen annan än min älskling, Justin Timberlake (bland annat då). He really nailed this one! Alltså, det är hur den byggs upp lite mjukt sådär med ett instrument som låter som en orgel. Rihannas röst passar verkligen in här, den där djupa tonen gör det hela. Sedan helt plötsligt, 3:45 min in i låten så kommer trummorna som påminner om den där Phil Collins låten, "In The Air Tonight". Därefter hör man den... Justins kända beatbox, i samband med Rihannas sjungande och den sköna melodin. Beaten är tung, och snart kommer elgitarren. Helt otippat uppbyggd, men ändå klockren - SÅ JÄVLA BRA! Hör den här! ;)
 


Rihanna - Cold Case Love


Kommentarer
Postat av: Lollo

ja visst är det fint =)

2010-01-25 @ 22:47:31
URL: http://lorenasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0