Spice Girls - TRIBUTE :)

MUSIK: Det har gått drygt 15 år sedan jag såg "Wannabe" på MTV för första gången. Det var Geri, Emma, Victoria, Melanie B och Melanie C som fick alla småtjejor att dansa till zig ah zig ahh. Vem ville inte vara med i gruppen Spice Girls? De gjorde Chupa Chups, Pepsi och Buffalos poppis som fan. När jag tänker tillbaks på hur man samlade på allt som hade med dem och göra, inklusive fotoalbum med bilder på totala främlingar, kan jag inte låta bli att skratta. Visst var det sjukt? Men de var faktiskt SÅ pass sjukt bra! När jag blev påmind om dem häromdan var jag bara tvungen att lyssna på deras hits, bli medlem på deras team på Facebook och se på deras film, Spice World.

Jag kommer ihåg hur vi uppträdde deras sånger inför klassen och hur man bytte foton och klistermärken mellan sina kompisar. Det var en tid då man var bekymmersfri och hade asskoj! Vem saknar inte den perioden? När jag nu lyssnar på deras låtar igen inser jag att de flesta texterna faktiskt är bra, och tjejerna hade coola danser, snygga kläder och gjorde bra videon. Spice Girls kan inte jämföras med dagens fjortis sångare, för att det de gjorde var GRYMT och det ska de ha credit för. Därför tillägnar jag detta blogginlägg som en tribute till dem. För er som har glömt bort era största idoler från 90-talet, ta en nostalgisk resa genom min topp 10 Spice Girls hits! ;)

* "2 Become 1" (1996)
* "Goodbye" (1998)
* "Holler" (2000)
* "Mama" (1997)
* "Move Over" (1997)
* "Say You'll Be There" (1996)
* "Spice Up Your Life" (1997)
* "Stop" (1998)
* "Wannabe" (1996)
* "Who Do You Think You Are" (1997)


- GIRL POWER! -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0