Spinnin' in my mind - nr. 7 :)

MUSIK: När jag har fullt upp med studierna brukar det ofta bli så att det blir R'n'B/Soul låtar som strömmar ur mina högtalare. Jag älskar artister som sjunger inom den genren, eftersom det förväntas mer av deras röster. Texterna är oftast så vackert smöriga, och melodierna lugna och avslappnande. Ett bra exempel på en som gör sådana låtar lyckade är Maxwell. Han har en falsett som bara träffar hjärtat på ett fenomenalt sätt. När jag hörde hans live version av "This Woman's Work" år 1997 på MTV Unplugged ryste jag i hela kroppen. Faktum är att det gör jag fortfarande varje gång jag hör den. Låten är så sjukt fin i sig (speciellt live), och i samband med hans röst blir den bara underbar. Nu ska jag försöka plugga och fortsätta att njuta av denna fantastiska låt. Gör det du med! ;)


Maxwell - This Woman's Work


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0