Len soppa på paprika och tomat :)

MAT: Jag brukar inte bli mätt på soppor. De är mer som förrätter snarare än huvudrätter för mig. Däremot finns det en soppa som jag verkligen gillar, och denna gång spica jag upp den lite med extra vitlök plus köttbuljong. Eftersom jag inte föredrar att äta tunga måltider på kvällarna brukar jag göra sallader. Men nu när jag har ont i halsen kändes det lägligt med lite varm soppa. Denna soppa är enkel och utgör mindre än 100 kalorier! ;)

Du behöver:
lök
paprika
vitlök
olja
vatten
krossade tomater
buljong
salt
peppar

Gör såhär:
Tärna lök och paprika och fräs någon minut i oljan. Häll i lite vatten och låt sjuda tills grönsakerna blivit mjuka. Pressa i vitlök och tillsätt med salt och peppar efter smak. Häll i krossade tomater och buljong (grönsaks-, och köttbuljong för extra fyllig smak). Om det ser ut att behövas häll då i extra vatten. Garnera sedan med basilika!


aj löv fud!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0