Geisha - Dreamy Caramel

SMÅTT&GOTT: Jag vet inte om det är jag som har missat reklamen, eller om Fazer har misslyckats med sin lansering. I vilket fall upptäckte jag denna nya chokladsmak idag. Geisha orginalet är rätt krämig och god, och trots att jag inte köper den särskilt ofta så gillar jag faktiskt den. Dreamy Caramel var väl okej, men den smakar inte riktigt vad jag förväntade mig. Först och främst smakar chokladen som lite mörkare choklad, trots att det står på förpackningen att det är mjölkchoklad. Sedan känner jag mig lite missvisad av namnet, eftersom jag inte känner någon riktig karamell smak. Däremot står det att det är en tryffelcrispfyllning på förpackningen, och det kan jag relatera mer till. Jag ogillar alltså inte chokladen, men jag tycker att det var fel namnval först och främst. Fyllningen smakade mer som smör än karamell. Jag tror jag håller mig till orginalet, eftersom den här var lite för söt för min smak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0