Syltgrottor :)

SMÅTT&GOTT: På sistone har jag haft ett jätte behov av att äta sylt. Fråga inte varför, haha! Jag till och med gjorde sylt häromdagen. Imorse gjorde jag kakor, som ett resultat av min sömnlöshet. De är jätte enkla att göra, och man kan använda olika typer av sylt, eller även choklad om man så önskar. Jag körde i alla fall på hallon/björnbärssylt och min hemmagjorda vinbärssylt. Hallon tror jag ändå går bäst ihop med dessa kakor! ;)

Du behöver:
4½-5 dl vetemjöl
1 dl socker
2 tsk vaniljsocker
200 g margarin
valfri sylt

Gör såhär:
Blanda de torra ingredienserna i en bunke, tillsätt sedan margarinet och forma till deg. Sätt ugnen på 175 grader. Dela degen i rullar, cirka 4 cm i diameter. Skär dem i skivor och lägg kakorna på bakplåtspapper. Gör en fördjupning på varje kaka och lägg en liten klick sylt i varje. Om du vill kan du strö på pärlsocker och/eller hackade nötter. Grädda mitt i ugnen i cirka 15 minuter.


A piece of cake!


Kommentarer
Postat av: m

Kolla hit, sugen på att bli veckans blogg? Och ta del av mina dryga 1500 unika besökare/dag. Klicka in och anmäl dig på en gång i detta inlägget; http://sparklegirl.blogg.se/2010/august/vill-du-bli-veckans-blogg-1.html kram.

2010-08-15 @ 19:24:38
URL: http://sparklegirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0