"The Passion of the Christ" (!)

FILM: Jag har aldrig klarat av att se hela denna film, eftersom att den berör mig så djupt. Idag kände jag dock att det var dags att se den, från början till slut! Det kändes som ett perfekt tillfälle också, eftersom filmen utspelar sig just under långfredagen. Filmen är regisserad av Mel Gibson, och den släpptes ut på bio år 2004. Gibson gör en fantastisk iscensättning, och att han valde Jim Caviezel som Jesus var helt genialt. Självaste handlingen skildrar Jesus sista timmar vid liv - hans lidelse. Jag vet inte om det beror på att jag själv är troende kristen, men filmen fick mig att känna kalla kårar, och det var en massa tårar som fälldes under filmens gång. Vissa scener tror jag dock, att vem som helst känner sig illa till mods över, eftersom de är så brutala. Samtidigt upplever jag att det är en film alla borde se, för att den tolkar historia och religion på ett häpnadsväckande sätt med sjukt bra rollinsatser, och just med fokus på en viktig händelse. SE DEN!

(Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=rd-GXzReZuc)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0