Sverige = Svea Hundrike?

LIVET: I don't get it! Vad är det med svenska befolkningens fascination med hundar?! Visst, vissa är urgulliga och mysiga, och ibland kan jag tänka mig äga en. MEN ibland verkar det som att folk i detta land föredrar hundar framför ungar. WHY? Liksom vissa behandlar sina djur som royalty, medan deras egna ungar slutar de ta ansvar för vid 18 års åldern (om inte yngre). Det som irriterar mig som mest är folk som släpper sina hundar lösa offentligt. Helt seriöst, hur dum får man vara? Det finns folk med allergier och andra med fobier. Majoriteten av alla ägare tycks inte lyckas dressera sina hundar tillräckligt bra så att de inte går till attack mot främlingar. Idag har jag stött på 4 lösa hundar, varav 2 har sprungit emot mig och 1 skällde som satan springandes. Nu är jag inte jag särskilt hundrädd, men skulle jag bli biten då skulle jag göra ägarens liv till ett helvete! Så folk, sluta skaffa hundar som är för mycket för er att hantera! Sluta skaffa hundar när ni själva inte har tid för de! Sluta skaffa hundar som är större än er själva! Sluta ge ansvaret över era hundar till små barn! Jag kan förstå att ni inte vill hålla era hundar i "fångenskap" konstant, men koppel skapades för en viss anledning och det finns en tid och en plats för allting, kom igen!

När ändå Sverige är sekulariserat, och samtidigt "hundkärt" - varför inte göra om flaggan när detta inte längre räknas som ett kristet land? Låter logiskt i mina öron i alla fall...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0