Resumé: GB:s nya glassar :)

SMÅTT&GOTT: Glass är gott i alla väder, men speciellt när det börjar bli fint väder ute. Jag tror min all-time favorit pinnglass är Piggelin, den tröttnar jag aldrig på! Hittills har jag hunnit smaka 3 nya glassar, och det här är vad jag tycker...

Ben & Jerry's - Peanut Butter Cookie Dough
- Först och främst behöver du dricka massvis med vatten om du ska försöka ge dig an denna glass. Den är sååå mycket! Inuti har vi tung vaniljglass med kakbitar i och jordnötssmör. Utanpå har vi en mörk choklad, samt med chokladbitar. Vanligtvis gillar jag både vanilj, choklad, jordnötsmör och kakbitar. MEN allt detta på samma pinne var inte lätt att få njutning av. Både mörk choklad och jordnötssmör kan ge en torr tunga, jag blev besviken på kombinationen!

Magnum - Gold?!
- När jag först öppnade förpackningen blev jag förvånad av färgen på glassen. Den såg inte ut som guld, utan snarare som möglad choklad, haha. Samtidigt brukar Magnum inte misslyckas med sina glassar, så det var klart att den skulle få en chans. Den var faktiskt helt okej, havssalt i kombination med choklad börjar bli en trend. Tror att det hjälper mot för mycket sött. Vilket det kan bli med kolasås speciellt, men inte i denna glass!

Solero - Pineapple
- Den här ger verkligen soliga känslor. Det är en isglass med fruktbitar i, som endast ger 60 kalorier. Jag fick inte sådär jätte typiskt ananas eftersmak, men fräsch var den!


Alla nya glassar lockar inte lika mycket, men Crazy Gum samt Cornetto Freestyle Bröllopsstrut ska jag nog smaka!



Glasskartan från 1988, året jag föddes! ;)
<3 Nostalgisk GB-gubbe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0