När 5-åringar inte bara är påskkärringar

LIVET: Under skärtorsdagen, som idag, brukar man se små flickor och pojkar i sjalar klä ut sig till söta fräkniga påskkärringar. Sedan finns det små flickor, som knappt når upp till mina knän och har på sig sjal konstant. Det krossar mitt hjärta att se så pass små barn dölja sitt vackra hår i sjal. Är en tjej ungefär över 15 år kan jag tänka mig att hon fattat det beslutet själv. Men när jag ser typ 5-åringar täckta i sjal är jag 99% säker att det inte var hennes initiativ. Jag menar det är ju bedårande när små barn klär ut sig själva, för att de själva finner det roligt. Däremot när barnen är så små kan jag inte föreställa mig att de finner det kul att vakna varje morgon och täcka sig själva. Ett görande är beroende av sitt syfte - när det inte finns en meningsfull orsak för barnet slutar det vara gulligt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0