Spinnin' in my mind - nr. 2 :)

MUSIK: Michael Jacksons musik har betytt en hel del för min uppväxt och mitt nuvarande liv. Jag må inte ha känt denna underbara man, men genom att hans röst har berört mig i så många år, påverkade hans död mig enormt. Allt jag har hört av MJ älskar jag mer eller mindre. På den senaste tiden har jag lyssnat till en fantastisk sång från 1979, "She's Out Of My Life". Michael sjunger denna sång med så mycket känslor, vilket man verkligen hör på slutet. Den är väldigt fint komponerad, med en rätt enkel melodi. När han sjunger de där utdragna orden med sin vackra stämma, då ryser jag i hela kroppen och jag vill bara gråta. Denna sång handlar om that special someone man har förlorat, och den påminner mig om alla underbara människor som har gått bort under min livstid - Gud välsigne er! She's Out Of My Life handlar även mycket om ångerfullhet, och att love needs expression. Min filosofi är att ånger är slöseri med tid, men att man kan lära sig till nästa gång. Lyssna och titta här nedan, du kan inte ångra dig haha! ;)



Michael Jackson - She's Out Of My Life

P.S. Tänk att vara den där tjejen som får gå upp på scenen. Det var en gång en dröm...


Kommentarer
Postat av: Ninjas

Nu har våra bloggar något gemensamt idag:D

2009-11-30 @ 18:12:52
Postat av: Elizabet

Vilken coincidence haha! =)

2009-11-30 @ 18:20:36
Postat av: Andiamo

Om jag va den som gick upp på scenen skulle jag pissa på mig.

2009-11-30 @ 22:12:06
Postat av: Elizabet

Det där va mer en kommentar till alla brudar där ute, men ok.. va skulle du skrika i hans öra.. fuck ya? hahahah

2009-11-30 @ 22:35:47
Postat av: Andiamo

hahah förlåt.

2009-11-30 @ 22:52:23
Postat av: Elizabet

Hahaha, nä men klart det vore en stor grej för en kille också.. liksom han va ju ändå älskad av allt o alla, undrar fan va en kille skulle göra på scen HAHA =)

2009-11-30 @ 23:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0