Jay Sean - "All or Nothing" :)

MUSIK: Jag har älskat Jay Sean sedan första gången jag hörde "Eyes On You" några år tillbaka, när han mest arbetade ihop med Rishi Rich samt Juggy D. Det senaste året har han gjort breakthrough i USA, och därmed har han blivit kändare internationellt. Om ni gillar R'n'B med lite Desi-flavour, then here's a treat for you! :)

Jay Seans senaste skiva All or Nothing släpptes ut idag. Den innehåller fem smått uppdaterade låtar från hans tidigare UK-album "My Own Way" från 2008. I samband med den nya skivan har Jay bland annat samarbetat med Lil' Wayne i debutsingel "Down", samt i den nya singeln med Sean Paul och Lil' Jon, kallad "Do You Remember". Det går inte att ogilla Jays röst, den är varken för fjollig eller alltför mörk - den är perfekt! Jay Sean är (min) KUNG! Han är bevis på att man kan lyckas om man kämpar för sin dröm. Den nya stilen han har skapat lockar en mer internationell publik. Däremot visar han sina rötter i Desi med den första låten på hans tracklist, "Do You". Även lite nyare inslag av Pop/Rock kan man höra i "Cry" och "Lights Off" till exempel. Här finns det för övrigt lugnare R'n'B att koppla av till, liksom lite mer upptempo låtar man vill dansa till. Jag rekommenderar detta album djupt - get it, one way or another! ;)

Jay Sean brukade jämföras som en sämre kopia av Craig David. Hmm.. undrar vad Craig gör i dagsläget(?)


Kommentarer
Postat av: Andiamo

sliskig typ

2009-11-27 @ 18:41:07
Postat av: Elizabet

Haha, my style =P

2009-11-27 @ 21:33:09
Postat av: Nasrin

Jag bara älskar Jay sean =). Hans låter maybe går på högsta volym hemma hos oss hela dagarna, shirin och Mina kommer typ att döda mig snart :P.

P.s de gick precis ut, så jag ska passa på att lyssna på hans låt nu igen :p

2009-11-28 @ 13:32:48
URL: http://naasriin.blogg.se/
Postat av: Elizabet

Visst är han bäst? =)) Ladda ner hans gamla o nya låtar också, han har så skön stil o Maybe är så fiiiin, ska också spela den nu bara för det =P hhaha

2009-11-28 @ 14:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0