Winter wonderland :)

LIVET: Så här års brukar jag ha svårt att hinna med att sitta vid datorn. Det är så mycket att planera och förbereda inför julen. Jag älskar denna period! Det finns inget mer härligare än att fira jul. Nu när det har kommit såhär mycket snö också, har jag extra mycket att vara tacksam över! Något som dock förvånar mig är att barn idag, inte verkar ha lika mycket entusiasm över vädret som jag hade när jag var liten (och fortfarande har än idag). Jag gick ut i eftermiddags för att åka stjärtlapp, men det fanns inte en själ ute. När jag var liten var det fullt med barn på backarna, från morgon till kväll. Vi brukade rusa upp för backen för att njuta av den där snabba färden, och sedan repetera händelsen om och om igen. Vad har hänt? Jag vet att småttingarna på förskolan brukar ha skoj i snön under uteverksamheten, men det här chockade mig. Personligen skyller jag på TV-spel och internet! Vi har inte heller haft såhär vackert väder under december månad på länge. Om inte barnen ska njuta av detta, vem ska då göra det...?

P.S. Thank you Santa for making my wish come true! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0