Vaccin mot svininfluensan

HÄLSA: I lördags vaccinerade jag mig mot svininfluensan, och jag tänkte berätta lite om upplevelsen. (OBS! Allas kroppar reagerar helt olika, så räkna inte med samma effekter!) Jag var helt hundra på att jag inte skulle ta sprutan, men när jag bestämde mig för att åka till London började jag tveka. När jag ringde till Vårdcentralen lät det på dem som om jag skulle dö om jag inte tog vaccinet, haha. Nu är jag i alla fall vaccinerad, och sjuksköterskan gav mig en fix på bara några sekunder. Sprutan i sig kändes inte alls, men när den var i kände jag hur injektionen spred sig i min arm.

Det gjorde inte ont den första dagen, men det kändes ju annorlunda i armen. Mot natten började jag frysa extremt mycket, och jag blev tvungen att sova med dubbla byxor, tre tröjor, dunsockor och vantar. När jag sedan vaknade morgonen därpå kändes det på armen som om jag hade ett blåmärke, men det var ingenting som syntes. Detta varade till och med igår, nu känns det nästan ingenting. Om 1 ½ vecka ska jag vara immun mot svinis i alla fall, hoppas inte att den årliga influensan drabbar mig... :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0