Topp 5: Krigsfilmer :)

FILM: Det är härligt att titta på film ibland, speciellt verklighetsbaserade filmer som får mig att falla i tårar. Krigsfilmer är ju inte alltid baserade på verkliga handlingar, men bakgrunden brukar oftast grunda sig på ett krig som skett i verkligheten (!). Filmerna jag har valt till min topplista är alla gjorda under 2000-talet. Detta beror på att jag tycker att någorlunda bra bild och specialeffekter, gör bättre krigsfilmer. En bra krigsfilm för mig är inte bara en film där en massa människor dör på grymma sätt. Det är en film med en stark manlig huvudroll, och ibland en film med en vacker kärlekshistoria. Framför allt, så är det en film som gör mig tacksam för den friheten jag besitter. Se dessa filmer här nedan! ;)

1. Pearl Harbor (2001)
2. The Pianist (2002)
3. Enemy at the Gates (2001)
4. The Patriot (2000)
5. Troy (2004)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0