Spinnin' in my mind - nr. 4 :)

MUSIK: Sedan första gången jag hörde Alicia Keys sjunga introt till sången "Fallin'"; I keep on fallin' iiiiin and out with you, blev jag såld. Det var en ung tjej med en otrolig stämma som sjöng R'n'B/Soul musik och spelade piano. Keys är en het sångerska med så mycket talang! Hon har en del lite sämre sånger i hennes skivor, men rent allmänt räddar hennes röstkapacitet allt hon någonsin har spelat in.

Keys senaste singel är "Try Sleeping With a Broken Heart". Den är så jävla bra! Första gången jag hörde den var för några veckor sedan när jag kom förbi ett klipp på ett liveuppträdande (!). Jag var bara tvungen att ha orginalet, och sedan den dagen har sången spelats konstant hos mig. Den handlar om att ta sig själv upp igen från de där svåra tiderna. Det handlar inte om att hata den som har sårat en, tvärtom, det handlar bara om att försöka klara sig utan denne. Texten är bra, rösten är skön och beaten är grymt tung! Alicia Keys has done it again. ;)


Alicia Keys - Try Sleeping With a Broken Heart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0