Spinnin' in my mind - nr. 3

MUSIK: Denna gång har en sång som jag faktiskt inte gillar så mycket, fastnat i mitt huvud. Jag kan inte ens lyssna på hela sången utan att störa mig på dess brist av en fullständig melodi. Trots detta har refrängen fastnat i mitt huvud, sedan min käre vän presenterade sången för mig. Det enda jag gillar med denna sång är texten faktiskt. Den första versen är mycket bra måste jag säga. Läs här nedan! ;)

(Oh, I wish I was a punk rocker with flowers in my hair)
When the head of state didn't play guitar
Not everybody drove a car
When music really mattered and when radio was king
When accountants didn't have control
And the media couldn't buy your soul
And computers were still scary and we didn't know everything


Tänk om vi kunde vrida tillbaks klockan till när människan uppskattade the little things we have in life. Jag må vara lite ung för att kunna tala om hur bra man hade det back in the days. Det jag dock vet är att människan börjar sakna karaktär, vi är inget annat än pjäser inrutade i ett schackspel...


Sandi Thom - I Wish I Was A Punk Rocker


Kommentarer
Postat av: Diana

haaha erkänn bara att du gillar låten :p d e meningen att den ska vara stressig, visar att stress is the only thing that remains today ;) hon har skön röst oxå

2009-12-07 @ 23:49:46
Postat av: Elizabet

Asså, nej inte stressig, utan snarare knasig..vill ha en bra melodi till den. Det är som bullar utan kanel, nånting saknas...

2009-12-08 @ 00:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0