Shopping @ London :)

RESA: Jag vet att jag har dröjt med min London to-do lista, men har haft fullt upp inför julen. Tänkte att jag börjar med att göra en lista på butiker värda att besöka.

Det första ni ska göra är att vakna tidigt, ta på er bekväma skor, och se till att ni hamnar på tunnelbanans röda linje. Gå av på stationen Marble Arch, därifrån är det bara att promenera hela vägen mot Oxford Circus. Det finns en webbsida som ger en bra vy på vilka tillgängliga butiker som finns exakt vart (!). Ni ska veta att butikerna i London absolut inte ser ut som de gör i Stockholm, trots att samma kedjor finns här. De är magnifika där! Inuti vissa klädaffärer säljs även massa godis, vill jag tillägga. ;)

(Station: Marble Arch)
Primark (Allting är billigt, men det betyder inte att det är värt att handla här. Hittade inte särskilt mycket fint, men dyrt var det i alla fall inte!)
Barratts (Heta skor!)
New Look (Fina kläder, smycken och skor.)
Selfridges (A.k.a. Londons NK, dock mycket större!)

(Station: Bond Street)
Zara (Du kan göra massvis med fynd, speciellt under mellandagsrean.)
Debenhams (Minns ni när den fanns i Stockholm...?)

(Station: Oxford Street)
Top Shop (Sveriges butiker kommer inte ens nära av vad denna butik har att erbjuda. Bra att veta är att de ger 10% rabatt även till svenska studenter, inklusive på rea-varor.)
Urban Outfitters (Häftigt, fast nu har den ju kommit till Stockholm...)
Office (Rea på massa high-heels.)
River Island (Ett måste! HOT!)
Mango (Mycket finare kläder än i Sveriges butiker!)
Dorothy Perkins (Kattigt!)
Accessorize (Bästa butiken för sådana som älskar smycken och väskor!)

Nu är detta endast några butiker som jag, vid någon av mina vistelser, har handlat hos. Det finns ju massvis med andra bra butiker som ni bör utforska, som till exempel House of Fraser (318 Oxford Street), ALDO (309 Oxford Street) och Miss Selfridge (216 Oxford Street). Om ni gillar film och musik så bör ni besöka HMV (360 Oxford Street). Gillar ni sportartiklar måste ni förbi Lillywhites (24–36 Lower Regent Street) på Piccadilly Circus, samt Soccer Scene (156 Oxford Street) för fotbollsfantaster. Disney Store (360-366 Oxford Street) är en butik med bra presentartiklar för barn, och Clinton Cards (270 Oxford Street) är en fräschare souvenirbutik. Det finns en MASSA butiker i London värda att besöka, skriv en kommentar om det är något ni undrar över!

P.S. För er som har läst att det finns en Victoria's Secret butik på 12 Nottingham Place, så är det bollocks, som britterna säger. Butiken existerar inte, men vill ni handla fina underkläder i London, då finns La Senza (162 Oxford Street)!


Ahh, home sweet home...


Kommentarer
Postat av: Anette

Niiice! Nu vet jag vilka butiker (utöver de jag inte redan varit i) jag ska till!! Ska köpa väskor och skooor!!! :D kram

2010-01-06 @ 18:31:59
URL: http://ankarstav.blogg.se/
Postat av: Elizabet

Åhh, vill också haha, tror det kommer finnas massvis med rea nu! Btw, Converse i Top Shop gick på typ 350 spänn ;) kram!

2010-01-06 @ 22:38:36
URL: http://elizabets.blogg.se/
Postat av: Maria

oohhhhh sakna London och Primark!!!

2010-02-22 @ 20:53:11
URL: http://mariadag.bloggplatsen.se
Postat av: Elizabet

Saknar London, men inte Primark haha! Var inte så imponerad, vad köpte du därifrån egentligen?

2010-02-23 @ 13:33:38
URL: http://elizabets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0