Marabou Sensation: Caramelized Almonds & Sea Salt :)

SMÅTT&GOTT: För inte så länge sedan hade jag skrivit upp mig som en av de första som ska få smaka på Marabous senaste chokladsmak. Jag älskar choklad som ni kan förstå, haha! Strax före jul så kom chokladen i brevlådan (haha believe it), men då fastade jag och kunde därför inte smaka den. Idag när jag vaknade kom jag på att den låg i min låda, orörd... Kändes som en extra julklapp att öppna *spännande*. Vet inte riktigt vad jag förväntade mig, smaken av karamell älskar jag, men på bilden såg den ut som en vanlig nötsmak, vilket jag kan finna tråkigt. Dessutom när det finns sjösalt i choklad känns det ännu mer trist. Krämigare fyllningar är något jag däremot alltid ser fram emot.

Chokladen i sig smakar som vanlig Marabou mjölkchoklad, men innehållet smakar som en touch av sött karameliserade brända mandlar. Eftersmaken är perfekt, tror att det är sjösaltet som hämmar den där känslan av illamående jag kan känna efter jag ätit massa sött. Jag gillade den faktiskt, se till att smaka den i alla fall en gång. Står att den kommer att finnas ute i butik februari 2010! ;)


Lite mer Mmm... i livet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0