London baby! :)

RESA: Nu är jag tillbaks från London! Detta blir tredje gången i min favorit shopping stad. Har varit där under sommaren, vintern och nu under hösten. Måste säga att hösten var hittills den skönaste årstiden att besöka London. (Ska även försöka göra ett vårbesök i framtiden!) Det var massvis med vacker julpynt och vädret var precis lagom. Önskar att jag kunde lägga upp foton, men de är borta... Låt mig förklara! Älskar London, men allt och alla har väl sina flaws.

Som ni säkert nu förstår, så gick tyvärr inte resan som planerat. Vi hade tre utmärkta dagar sedan när vi skulle hem i lördags... *boom* min väns väska blev stulen! Vad gör man? Vi vände oss till de man ska lita på i nödsituationer - polisen - de kan kiss my ass! De hade inte ens internet, de ville inte heller ringa samtal åt oss och de gav oss helt fel information. De skickade oss till flygplatsen utan en polisrapport, efter att de betonat hur strängt man ser på stulna pass efter terroristattackerna. Jag tog mig till flygplatsen med en människa som i princip räknades som en illegal flykting, men flygplatsen kunde såklart inte göra ett skit för oss. Vi var tvungna att vänta tills måndag morgon då den svenska ambassaden skulle öppna. Problemet var att vi inte hade fått något bevis på att passet faktiskt blev stulet. Så vi var basically f*cked. Det blev söndag, ovissheten drev en till vansinne. Jag ringde till polisstationen vi hade varit på kvällen innan, de påstod att vi på måndag skulle till ambassaden, sedan till polisen och sedan tillbaks till ambassaden. Problemet var att ambassaden endast hade öppet i 2 timmar på måndag. Vi förstod inte hur tiden skulle räcka och vi ville bara hem.

Gud välsigna polismannen vi träffade på Gatwicks flygplats, han ringde och krävde att vi skulle få polisrapporten faxad till flygplatsen. Om inte det vore för honom kanske vi inte skulle få åka hem i tisdags kväll. TACK till honom, all trevlig personal på flygplatsen, min underbara familj och sist men inte minst Gud som vakade över oss. Fick gå i genom ett helvete tack vare ett par pundare som ville åt snabba cash. Är bara tacksam att de inte skadade oss fysiskt och att jag hade tillräckligt med pengar för mat och boende.

Haha, det här skulle egentligen handla om hur fantastiskt London är. Som sagt älskar ju staden, framför allt på grund av all shopping. Men FAN ta de där jävla pundarna samt polisstationen i Kensington! Ska försöka lista alla must-do's och liknande nu i veckan, så blir det lite trevligheter i alla fall. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0