År 2009 :)

LIVET: Jag vill inte klaga. Jag har, under årets gång, haft en bra hälsa samt nöjet av att få vara med mina nära och kära. Det är jag tacksam för, men visst har det ju funnits andra personliga missnöjen. Fast jag tror ju att allting har sin orsak. För övrigt, när man tänker på året som har gått, vad minns man? (Läs här: http://sv.wikipedia.org/wiki/2009)

George Bushs avgång som president - Hallelulja! Barack Obama blev i januari, den första afroamerikan som har valts till president i USA. Helt plötsligt försvann de mörka molnen över Amerikas förenta stater. Invånarna verkar nöjda med sin nuvarande folkrepresentant. Obama vann även Nobels fredspris i år. Efter regn kommer verkligen solsken!


I april trädde IPRED-lagen i kraft i Sverige. Allas vår nuvarande härliga riksdag kände inte sig tillräckligt hatad nog, så de införde en lag som skulle garantera vrede. Det var ett värdelöst försök till att skrämma, framför allt, en ungdomsgeneration. Jag undrar hur många som har varit lagbrytare i år, hmm?

Michael Jackson, kungen av pop, avled den 25 juni. Världen miste en fantastisk musiker, andra till och med en far och en familjemedlem. Jag sörjer fortfarande min största idol, men jag vet att han är mer saknad hos andra. My heart goes out to you! (Varför låter allting så mycket bättre på engelska?)


Den 31 augusti fick Sverige sitt första dödsfall i svininfluensan (R.I.P.). Befolkningen började skrämmas mer och mer av det globala utbrottet av "svinis". Plötsligt såg man fler invånare desinfektera sina händer konstant, och många började ta avstånd från en så fort man började hosta, haha! Inget att skoja om egentligen, men jag är i varje fall glad över att jag nu är immun för ett år åtminstone.

I oktober bröt helvetet officiellt lös inom Svenska kyrkan. Tidigare har jag tyckt att grenar inom kristendomen inte har spelat någon större roll. Just nu är jag i alla fall stolt över att säga att syrisk-ortodoxa kyrkan ALDRIG kommer att tillåta homoäktenskap. Det är pinsamt att Sverige har kommit till den graden av sekularism. Kyrkan är faktiskt inte en plats för samkönade äktenskap, tyvärr.

Filmen "2012" hade premiär i november. Många har påverkats av filmens handling, om vare sig mayaindianerna har rätt denna gång också. Jag säger såhär, vad som än sker så är det upp till Herren ovan. En film kan inte förutspå din framtid, vi alla borde egentligen leva som om varje dag vore vår sista.

 



Det har funnits flera underbara stunder, samtidigt som några mindre roliga. Tack Gud, för allt du ger och välsigne alla fina bortgångna själar vi har förlorat under år 2009. Amen!



GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0